Voor de verbouwing van het Automotive College ROC Midden Nederland in Nieuwegein zijn wij gevraagd voor het produceren van zogenaamde 'vangrailbanken'. De kantine heeft geheel de look & feel van de automotive branche en daar sluiten de vangrailbanken mooi op aan.  

Voor een uitbreiding van een bedrijfspand hebben wij een lage vangrail geplaatst in het magazijn ter bescherming van de wanden. De vangrail is uiteraard voorzien van de benodigde kopstukken en hoekstukken. Voor dit project is tevens de hellingbaan voorzien van een dubbele vangrail welke is gemonteerd tegen de staanders van de hellingbaan.

Op ons project Euroscoop hebben wij buiten de vangrail, aanrijdbeveiliging en belijning ook het leveren en monteren van hekwerken rondom de koelinstallaties mogen verzorgen. De hekwerken zijn opgebouwd uit stalen kokers en voorzien van persroosters zodat onbevoegden geen toegang hebben tot de installaties.

Voor één van onze relaties hebben wij verschillende onderdelen van een groen gas centrale mogen beschermen tegen aanrijding. De geplaatste vangrail beschermd de installatie tegen aanrijding door heftrucks welke zich op het terrein bevinden.

Om zowel de zichtbaarheid te garanderen en gelijktijdig te beschermen hebben wij bij een relatie een aantal signalisatiepalen geplaatst als aanrijdbeveiliging. Gezien de eigen kleur van het product en de combinatie met een reflecterende folieband is zichtbaarheid gegarandeerd. Bovendien zijn deze palen, uit ons kunststof programma, de eigenschap om aanrijdingsenergie op te nemen.

Voor een project hebben wij vangrail toegepast als aanrijdbeveiliging rondom een brandstoftank. Om de vloeistofdichtheid te kunnen waarborgen is voor het verankeren gebruik gemaakt van staanders met een voetplaat welke met behulp van chemische ankers zijn geplaatst.

Voor een relatie hebben wij een dubbele vangrail mogen plaatsen ter bescherming van een reclamemast. Door het toepassen van een dubbele vangrail als aanrijdbeveiliging wordt de weerstand van de constructie hoger en is het object beter beschermd.

Voor een verbouwing van een supermarkt heeft Van Straten Geleiderail een groot aantal RVS trottoirpalen en fietsaanleunhekken mogen leveren. Zowel de trottoirpalen als de fietsaanleunhekken zijn samengesteld uit RVS-316.

In Nationaal Park De Biesbosch hebben wij voor aannemingsbedrijf GMB een stalen leuning mogen leveren en monteren. De leuning is uitgevoerd met gewalste stalen stripstaanders en liggers uit buis.

Onlangs zijn wij gestart met het leveren en aanbrengen van een vangrail- en doorbeveiligingsconstructie voor het project Euroscoop Schiedam. Binnen dit nieuwbouwproject wordt circa 1000 m¹ aanrijdbeveiliging geplaatst waarvan ongeveer 50% is voorzien van een hekwerk en handleuning.

Voor één van onze relaties hebben wij een stuk aanrijdbeveiliging geplaatst waarbij het vangrailprofiel is voorzien van blokken in rood/wit. Door markering op deze wijze aan te brengen wordt de attentiewaarde verhoogd.

Onderdeel van het groot onderhoud langs de N266 Someren-Nederweert is het vervangen van de geleiderailconstructies. Door Van Straten Geleiderail is in een periode van 6 weken de oude geleiderail verwijderd en een lengte van 20 kilometer nieuw geleverd en geplaatst.

Bij één van onze relaties ontstond er noodzaak tot het afschermen van personenauto's en de transportmiddelen op het terrein. Als oplossing is gekozen voor een dubbele vangrail als aanrijdbeveiliging. In deze specifieke situatie zijn de staanders geplaatst in het straatwerk.

Voor één van onze relaties hebben wij een groot aantal trottoirpalen mogen leveren voor een nieuwbouw transferium. Deze thermisch verzinkte stalen trottoirpalen zijn voorzien van een gebolde deksel. Als afwerking is gekozen om deze trottoirpalen te poedercoaten in een RAL kleur.

Onlangs hebben wij voor een klant een aantal parkeerbuizen mogen plaatsen bij een onbemand tankstation. Deze anti parkeerbuizen zijn in deze situatie ingezet als afscheiding tussen trottoir en rijbaan.

In een tijdelijk distributiecentrum in de nabijheid van Schiphol is er gekozen voor vangrail type B als bescherming van het bedrijfspand tegen aanrijding door heftruck en andere transportmiddelen. Gezien de ondergrond welke bestaat uit asfalt is er voor gekozen om de vangrail te plaatsen met verlengde staanders door het asfalt. 

 

Voor een nieuwbouw kaasfabriek heeft Van Straten Geleiderail de levering en montage van superplint en vangrailconstructies voor haar rekening genomen. De superplint is een lage vangrail waarbij de ruimte tussen de constructie en de wand wordt volgestort met beton.

Via onze opdrachtgever Aquavia hebben wij voor ProRail twee stuks stalen trappen geleverd en gemonteerd op Strijp S te Eindhoven. De montage omvatte het stellen en verankeren van de trappen. 

Op het project Reconstructie Thorbeckelaan - Nijkerkerweg te Barneveld hebben wij onder andere circa 450 meter houten geleiderail geplaatst. Op het kunstwerk is een constructie geplaatst inclusief een leuningregel.

Van Straten Geleiderail BV is te gast geweest bij het televisie programma Ondernemend Nederland van RTL7. In dit item wordt uitgelegd wat geleiderail nu precies is, aan welke eisen geleiderail moet voldoen en welke ontwikkelingen worden verwacht in de toekomst.

Vandaag is door Van Straten Geleiderail BV een Volvo FMX 10x4 met gestuurde sleepas in gebruik genomen. Deze vrachtwagen, geleverd door Van Dijk in Culemborg, heeft een 420 PK motor met een I-shift versnellingbak en is voorzien van een 20 ton's HMF kraan geleverd door Hyva.

Na de eerdere uitbreiding van ons assortiment met aanrijdbeveiliging voegen wij met ingang van 2016 ook een groot aantal producten voor de inrichting van de openbare ruimte toe. Binnen deze productgroep straatmeubilair treft u afzetpalen, trottoirpalen, afvalbakken, fietsaanleunhekken en banken aan. 

Langs de provincialeweg bij de Bijlmerweide te Amsterdam Zuid-Oost heeft Van Straten Geleiderail ruim 2 kilometer houten geleiderail mogen plaatsen. Deze houten geleiderail, welke de afscherming vormt tussen de provinciale weg en het langslopende fietspad, is aan de achterzijde voorzien van een extra plank als fietsersbescherming. 

Van het project "Groot onderhoud bij de N206" is een videoproductie gemaakt welke een indruk geeft van wat er allemaal komt kijken bij een dergelijk project en welke partijen erbij betrokken zijn.

Onze productgroep aanrijdbeveiliging is vernieuwd!. Naast de al door ons geleverde vangrail, leveren wij nu ook afschermpalen, buisconstructies en beschermbeugels.

In 2013, 2014 en 2015 renoveren Rijkswaterstaat en Combinatie Galecom de Galecopperbrug. De Galecopperbrug is onderdeel van de A12 bij Utrecht en overspant het Amsterdam-Rijnkanaal.

N201 Omlegging Schiphol-Rijk

Met het project A4 Delft – Schiedam werkt Rijkswaterstaat aan een goede inpassing van een nieuwe snelweg tussen Delft en Schiedam. De aannemerscombinatie A4ALL legt de nieuwe weg aan. A4ALL is een bouwcombinatie van Boskalis, Heijmans, en Volkerwessels (waaronder KWS Infra bv en Van Hattum en Blankevoort).

N201 Omlegging Schiphol-Rijk

Voor KWS Infra hebben wij op een rotonde een houten geleiderail mogen plaatsen incl. motorvriendelijke onderplank. Dit project is naar volle tevredenheid van de opdrachtgever uitgevoerd.

N201 Omlegging Schiphol-Rijk

Dit project verbindt het project Aansluitingen A4 met de projecten Fokkerweg 2×2 en Omlegging Aalsmeer-Uithoorn. Het ontwerp wat uitgevoerd wordt, is de zogenaamde gestrekte ligging. Het nieuwe tracé begint bij de Aalsmeerderweg in de gemeente Haarlemmermeer.

In december 2012 hebben Gebr. Van Kessel wegenbouw bv & KWS Infra bv het 3-jarig onderhoudscontract voor de weginfrastructuur van Perceel Zwolle aangenomen. Van Straten Geleiderail B.V. mag voor de firma IJzerman B.V. de geleiderail verzorgen. In de kern van het project is het overall-beeld in kaart brengen van bestaande en aankomende schades.